خرید بک لینک شرکت نرم افزار عارف رایانه ویکیوز

تبلیغات متنی

ویژگی یک فیلمنامه خوب از ویلیام گلدمن

316 ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ فیلمنامه نویسی خانه » فیلمنامه نویسی » ویژگی یک فیلمنامه خوب از ویلیام گلدمن bakhshi

یک فیلمنامه خوب ویژگی های خاص خود را دارد . به عنوان مثال یک فیلمنامه خوب باید سر و ته داشته باشد ، قابل فهم باشد ، از الفاظ مناسب استفاده شده باشد و ...

یک فیلمنامه خوب ویژگی های خاص خود را دارد . به عنوان مثال یک فیلمنامه خوب باید سر و ته داشته باشد ، قابل فهم باشد ، از الفاظ مناسب استفاده شده باشد و …

در این پست از سایت سینما تئاتر مای استیج چند ویژگی یک فیلمنامه خوب از ویلیام گلدمن را برایتان گرداوری کرده ایم.

ویژگی یک فیلمنامه خوب چیست ؟

به گزارش سینما تئاتر مای استیج ویلیام گلدمن ( William Goldman)، از جمله فیلم نامه نویسان و اساتید مطرح فیلم نامه نویسی است . او معتقد است : « در نوشتن یک فیلم نامه ، مانند هدیه دادن نیت مهم است …»

+در یک فیلنامه خوب هدف و هر چه قرار است به تماشاگر منتقل شود باید به خوبی از سوی فیلم نامه نویس درک شود . همچنین باید هدف به خوبی نیز به بیننده منتقل شود. این هدف ممکن است هدف هایی چون : ترساندن در به ویژه در فیلم های ترسناک ، خنداندن به ویژه در فیلم های کمدی ، تفکر و تامل در فیلم های خاص و غیر متعارف و … باشد.

در هر حال این هدف هر چه باشد باید به شیوه ای درست و متعالی ارائه شود . در یک فیلم نامه خوب باید به تماشاگر احترام گذاشت و او را به شیوه ای مناسب با فیلم همراه کرد. همچنین نباید به قشر خاصی از جامعه توهین و بی احترامی کرد.

 + جالب است بدانید که فیلم نامه نویس نیازی به شناخت کامل تکنیک سینما ندارد. اما اگر فیلنامه نویس با تکنیک سینما آشنایی داشته باشد ، فیلم نامه موفق تری ارائه می دهد.

+ به گزارش سینما تئاتر مای استیج یک فیلم نامه نویس همیشه می تواند از الگوهای موفق و تضمین شده استفاده کند . ولی حتما باید از خلاقیت و نو آوری و ارائه نکات و ویژگی های جدید استقاده کند. در واقع باید تلاش کند تا اگر می تواند تماشاگرش را در یک تجربه تازه دخیل کند.

+یک فیلم نامه نویس خوب هیچ وقت نباید تماشاگر را فراموش کند. او باید اطلاعات مورد نیاز تماشاگر برای همراهی با فیلم را ، در زمان های مناسب به او بدهد تا تماشگر گیج نشود و به دلیل بی اطلاعی قصه را گم نکند.

جالب است بدانید که یکی از اصول فیلم نامه نویسی کلاسیک یا ویژگی فیلمنامه خوب اینست که شخصیت های مهم و اصلی فیلم باید در یک سوم اول فیلم به بیننده به گونه ای معرفی شوند. و یا در فیلم های جنایی نمی توان از دادن اطلاعاتی که تماشاگر را برای حل معما کمک می کند ممانعت کرد.

+  یکی از مهم ترین جنبه های فیلم نامه نویسی و از ویژگی های یک فیلمنامه خوب شخصیت پردازی است ، آنقدر مهم که حتی برخی فیلم ها بدون برخورداری از ماجرا و قصه خاصی تنها از طریق شخصیت پردازی و همذات پنداری تماشاگر با او فیلم نامه را پیش می برند. فیلمنامه خوب , یک فیلمنامه خوب, ویژگی فیلمنامه خوب,ویژگی یک فیلمنامه خوب,فیلمنامه خوب ,مشخصات فیلمنامه خوب , مشخصات یک فیلمنامه خوب, ویژگی یک فیلم نامه خوب

+ باید توجه داشت که سینما اول یک رسانه تصویری و بعد یک رسانه صوتی است. دیالوگ لازم و حیاتی است اما نباید در دیالوگ نویسی حتی کوچکترین احساسات را به تماشاگر یاداوری کرد. اگر فضاسازی ، بازی ها و فیلم نامه قوی باشد ، تماشاگر به خوبی حس صحنه را درک می کند و دیگر نیازی به دیالوگ های کشدار و طولانی نیست.

سه ویژگی برای یک دیالوگ مناسب عبارتند از : خلاصه گفتن ، صحیح گفتن و عدم توضیح واضحات.

در واقع با توجه به ماهیت و ویژگی های شخصیت ها باید دیالوگ ها را نوشت و تا حد ممکن از دیالوگهای موجز و پر عمق استفاده کرد.


# # # # # # # # # #

نظرات