ویژگی یک فیلمنامه خوب از ویلیام گلدمن

0

یک فیلمنامه خوب ویژگی های خاص خود را دارد . به عنوان مثال یک فیلمنامه خوب باید سر و ته داشته باشد ، قابل فهم باشد ، از الفاظ مناسب استفاده شده باشد و …

در این پست از سایت سینما تئاتر مای استیج چند ویژگی یک فیلمنامه خوب از ویلیام گلدمن را برایتان گرداوری کرده ایم.

ویژگی یک فیلمنامه خوب چیست ؟

به گزارش سینما تئاتر مای استیج ویلیام گلدمن ( William Goldman)، از جمله فیلم نامه نویسان و اساتید مطرح فیلم نامه نویسی است . او معتقد است : « در نوشتن یک فیلم نامه ، مانند هدیه دادن نیت مهم است …»

+در یک فیلنامه خوب هدف و هر چه قرار است به تماشاگر منتقل شود باید به خوبی از سوی فیلم نامه نویس درک شود . همچنین باید هدف به خوبی نیز به بیننده منتقل شود. این هدف ممکن است هدف هایی چون : ترساندن در به ویژه در فیلم های ترسناک ، خنداندن به ویژه در فیلم های کمدی ، تفکر و تامل در فیلم های خاص و غیر متعارف و … باشد.

در هر حال این هدف هر چه باشد باید به شیوه ای درست و متعالی ارائه شود . در یک فیلم نامه خوب باید به تماشاگر احترام گذاشت و او را به شیوه ای مناسب با فیلم همراه کرد. همچنین نباید به قشر خاصی از جامعه توهین و بی احترامی کرد.

 + جالب است بدانید که فیلم نامه نویس نیازی به شناخت کامل تکنیک سینما ندارد. اما اگر فیلنامه نویس با تکنیک سینما آشنایی داشته باشد ، فیلم نامه موفق تری ارائه می دهد.

+ به گزارش سینما تئاتر مای استیج یک فیلم نامه نویس همیشه می تواند از الگوهای موفق و تضمین شده استفاده کند . ولی حتما باید از خلاقیت و نو آوری و ارائه نکات و ویژگی های جدید استقاده کند. در واقع باید تلاش کند تا اگر می تواند تماشاگرش را در یک تجربه تازه دخیل کند.

+یک فیلم نامه نویس خوب هیچ وقت نباید تماشاگر را فراموش کند. او باید اطلاعات مورد نیاز تماشاگر برای همراهی با فیلم را ، در زمان های مناسب به او بدهد تا تماشگر گیج نشود و به دلیل بی اطلاعی قصه را گم نکند.

جالب است بدانید که یکی از اصول فیلم نامه نویسی کلاسیک یا ویژگی فیلمنامه خوب اینست که شخصیت های مهم و اصلی فیلم باید در یک سوم اول فیلم به بیننده به گونه ای معرفی شوند. و یا در فیلم های جنایی نمی توان از دادن اطلاعاتی که تماشاگر را برای حل معما کمک می کند ممانعت کرد.

+  یکی از مهم ترین جنبه های فیلم نامه نویسی و از ویژگی های یک فیلمنامه خوب شخصیت پردازی است ، آنقدر مهم که حتی برخی فیلم ها بدون برخورداری از ماجرا و قصه خاصی تنها از طریق شخصیت پردازی و همذات پنداری تماشاگر با او فیلم نامه را پیش می برند. فیلمنامه خوب , یک فیلمنامه خوب, ویژگی فیلمنامه خوب,ویژگی یک فیلمنامه خوب,فیلمنامه خوب ,مشخصات فیلمنامه خوب , مشخصات یک فیلمنامه خوب, ویژگی یک فیلم نامه خوب

+ باید توجه داشت که سینما اول یک رسانه تصویری و بعد یک رسانه صوتی است. دیالوگ لازم و حیاتی است اما نباید در دیالوگ نویسی حتی کوچکترین احساسات را به تماشاگر یاداوری کرد. اگر فضاسازی ، بازی ها و فیلم نامه قوی باشد ، تماشاگر به خوبی حس صحنه را درک می کند و دیگر نیازی به دیالوگ های کشدار و طولانی نیست.

سه ویژگی برای یک دیالوگ مناسب عبارتند از : خلاصه گفتن ، صحیح گفتن و عدم توضیح واضحات.

در واقع با توجه به ماهیت و ویژگی های شخصیت ها باید دیالوگ ها را نوشت و تا حد ممکن از دیالوگهای موجز و پر عمق استفاده کرد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

خرید بک لینک خرید رپورتاژ هتل آپارتمان مشهد انجمن تفریحی نرم افزار رستوران نرم افزار انبارداری