والتر لنتز و ورود او به دنیای هنر

0

در این مقاله از مجله هنری فرهنگی مای استیج با والتر لنتز آشنا خواهیم شد .

 

 

 

والتر لنتز خالق شخصیت «وودی وود پکر»

 

 

 

والتر بنجامین لنتز انیماتور کارگردان تهیه کننده و بازیگر و سازنده ی کارتون بود که از ابتدای زندگی اش به هنر علاقه داشت و برای خلق شخصیت «وودی وود پکر» شهرت یافت .

 

 

 

والتر لنتز خالق شخصیت «وودی وود پکر» کار خود را در حیطهٔ متحرک سازی با شستن سلها در اینترنشنال فیلم سرویس آغاز کرد؛ اما خیلی زود برای لاکاوا شروع به کارگردانی کرد. او در سال ۱۹۱۹ وارد استودیوی بری شد، ابتدا به طراحی پوستر و تبلیغات پرداخت و پس از رفتن ماکس فلی شر در سال ۱۹۲۱ به سرپرستی کل استودیوی متحرک سازی بری گمارده شد.

 

  • اولین سریالی که او برای بری کارگردانی کرد و در سال ۱۹۲۴ اغاز شد سریال دینکی دوبلز که دربارهٔ پسری کارتونی بر پسزمینه ای سریال هاتداگ را با شخصیت پیت سگه در سال ۱۹۲۶ آغاز کرد که تا پایان کار استودیو در سال ۱۹۲۷ ادامه یافت. لنتز در تمامی این سریال ها به خوبی بازی کرد.

 

 

والتر لنتز در سال ۱۹۲۸ به یونیورسال رفت و یکی از اولین کارهایش در آنجا کارگردانی آسوالد، خرگوش خوش شانس یکی از آفریده های دیزنی، بود.والتر الیاس دیزنی شانس بزرگ شدن در شهر کاتراس ایالت میسوری را داشت، یعنی شهری که غالب توزیع کنندگان برای ارائهٔ فیلم های خود در غرب میانه در آنجا جمع می شدند. مالک یکی از سالن های بزرگ این شهر با دیزنی و شریکش، اوبه، (ملقب به اوب) آی ورکس، قراردادی برای تولید سریالی با عنوان Laugh – O – GramS بست که ترکیبی بود از شوخیهای کارتونی و تبلیغات.

 

 

  • پس از این که این سریال با مکان کرد تا به کانون صنعت سینما نزدیک تر باشد توزیع کارتون به نام مارگرت جی. وینکلر بر عهده گرفت. الیس شخصیتی زنده بود که ماجراهایش در دنیای کارتونی رخ میداد. و همراهش که نام جولیوس را داشت شبیه فلیکس گربه بود.

 

 

در طول سال های ۱۹۲۳ و ۱۹۲۷ بیش از پنجاه قسمت از این مجموعه پخش شد. دیزنی و آی ورکس در سال ۱۹۲۷ اسوالد، خرگوش خوش شانس را آفریدند که با استقبال خاص مطبوعات روبرو شد اما چارلز مینتز، همسر مارگارت وینکلر و مدیر اداری شرکت او، مخفیانه استودیوی اسوالد را به نیویورک انتقال داد و بعضی از کارمندان دیزنی را برای تولید فیلم به کار گرفت (پس از این که لنتز جای فیتز را گرفت این سریال دوباره در هالیوود تولید شد).پاسخ دیزنی به از دست دادن حق امتیاز تولید اسوالد خلق شخصیت حیوانی دیگری بود.

 

  • موشی سیاه که آی ورکس در او شخصیتی باستر کیتونی دمید.

 

 

در اوایل سال ۱۹۲۸ دو کارتون میکی ماوس کامل شد، اما هیچ یک از توزیع کنندگان کشور به ان علاقه نشان ندادند. این بود که دیزنی و برادرش، روی، تصمیم به ساختن کارتونی ناطق گرفتند. فیلم استیم بوت ویلی با استفاده از سیستم پاورز سینه فون (یک سیستم صداگذاری روی فیلم که اصل و نسب قانونی مشخصی ندارد) ضبط شد. این فیلم اولین کارتون ناطق نبود، برادران فلس شر و پل تری پیش از دیزنی در این زمینه دست به کار شده بودند.

 

 

اما اولین فیلم همراه با آواز و سوت وافکت های سمعی و بصری (مانند میومیو کردن گربه ها هنگام کشیده شدن ذمشان) بود که مخصوصاً برای صدای همزمان طراحی شده بود. پس از نمایش این فیلم در نوامبر سال ۱۹۲۸ بازار تولید کارتون صامت کساد شد. اقتصاد فیلمسازی ناطق باعث اتحاد دوبارهٔ فعالان عرصهٔ صنعت سینما شد و در این میان بسیاری از شرکت های مستقل و یک استودیوی بزرگ (با نام سالیوان) نتوانستند خود را با شرایط جدید وفق دهند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.